Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok 

Tento reklamačný poriadok v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho a opisuje postup, akým spôsobom pristupovať pri reklamácii tovaru nadobudnutého od Predávajúceho.

Kupujúci, ktorým môže byť podnikateľ alebo spotrebiteľ, je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť Ellano potrebnú súčinnosť potrebnú pre vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa lehoty adekvátne predlžujú o čas, v ktorom kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť.

Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom. Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP. Pokiaľ tento Reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Ak nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho užívajú platné a účinné právne predpisy.

Prevzatím tovaru u podnikateľov je okamih jeho odovzdania predávajúcim kupujúcemu resp. prvému prepravcovi. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, je okamihom prevzatia tovaru spotrebiteľom od predávajúceho resp. prevzatie od dopravcu.

Článok I
Právo na uplatnenie reklamácie

Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný so všetkým príslušenstvom a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.


Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návodu na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou a ďalej nesmie porušiť plomby, ak je tovar zaplombovaný.

Článok II
Miesto uplatnenia reklamácie

Spotrebiteľ uplatňuje reklamáciu v reklamačnom oddelení ktorejkoľvek prevádzky predávajúceho s ohľadom na predávaný sortiment.

Ak je v záručnom liste uvedený podnik určený k vykonaniu opravy, ktorý je v mieste prevádzky predávajúceho alebo v mieste pre spotrebiteľa bližšom a spotrebiteľ nemieni od spotrebiteľskej kúpnej zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny, uplatní právo na opravu u podniku určeného k vykonaniu opravy. Tým uplatnil právo zo záruky.

Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (pokladničný blok). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil. V takom prípade sa reklamácia musí prijať, pričom sa na tovar poskytne 24-mesačná záruka, nie však dlhšia, hoci takáto dlhšia záručná doba mohla byť vyznačená v stratenom záručnom liste.

Prijatie reklamácie z internetového obchodu

Poškodenú zásielku je potrebné reklamovať ihneď pri preberaní u prepravcu. Dodaný poškodený tovar alebo nekompletnú zásielku je potrebné reklamovať ihneď po zistení chyby - najlepšie telefonicky alebo e-mailom info@ellano.sk. Postup vybavenia reklamácie bude dohodnutý v závislosti od druhu chyby. Náklady spojené s vrátením reklamovaného tovaru znáša Zákazník. Pri uznaní reklamácie všetky ďalšie náklady na prepravu znáša predajca.


V prípade, že dodaný tovar nevyhovuje, môže sa do 14 dní odo dňa prevzatia bez udania dôvodu vrátiť predávajúcemu so žiadosťou o vrátenie peňazí a s číslom účtu a kupujúcemu sa do 15 dní od prijatia tovaru späť uhradí plná cena výrobku. Podmienkou pre vrátenie peňazí je, že tovar nesmie byť mechanicky alebo inak poškodený a musí byť vrátený s kompletným príslušenstvom. Predávajúcí túto skutočnosť preverí až po prevzatí vrátenej zásielky a cenu tovaru uhradí prevodom na účet zákazníka.

Predávajúci Ellano.sk nikdy neuhradí ani nepreberie vrátený tovar doručený formou dobierky.

Reklamácie sa nahlasujú vyplnením reklamačného formulára, ktorý nájdete tu:

https://ellano-sk.reklamacie.sk/

 alebo doručte reklamovaný tovar do sídla firmy, ktorého adresu nájdete v Kontaktoch.

Je nevyhnutné k reklamácii priložiť sprievodný list, ktorý si vytlačí zákazník po vyplnení reklamačného formulára, alebo kópiu dokladu o kúpe (faktúra, blok).

Článok III
Zodpovednosť predávajúceho

Pri predaji tovaru predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v súlade so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, t.j. že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonanej reklamy očakávané, príp. akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.

Záruka kompatibility dodávaných komponentov nie je garantovaná predávajúcim mimo kombinácie garantovanej priamo výrobcami a poskytovateľmi vysielania. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za dôsledky zmien vysielacích parametrov nakoľko sám nevysiela a nedokáže tieto zmeny predvídať či ovplyvniť.

Ak tovar pri prevzatí spotrebiteľom má vady, je v rozpore so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.

Predávajúci nenesie zodpovednosť za stratu dát v prípade reklamácie (najmä pri zariadeniach typu multimediálne centrá, STB, tablety, smartfóny, atď.). Kupujúcemu sa odporúča urobiť zálohu dát (ak je to možné) a vymazať osobné údaje alebo prihlasovacie kontá, aby nedošlo k neoprávnenému prístupu k citlivým informáciám.

Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za vady, ktoré sa prejavujú ako rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Pri vadách tovaru, ktoré sa prejavia do 6 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, platí, že tovar mal vadu už pri predaji, ak predávajúci nepreukáže opak. Predávajúci v takom prípade zodpovedá za vadu bez toho, aby sa museli skúmať podmienky záručnej doby.

Predávajúci nezodpovedá za rozpor s spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, ak
-    spotrebiteľ vadu tovaru spôsobil sám,
-    spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel,
-    reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru, hlavne uplynutiu doby trvanlivosti tovaru,
-    sa preukáže, že ide o rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.

Predávajúci nezodpovedá za vady:
-    pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru,
-    ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru,
-    spojené s porušením ochrannej plomby na tovare,
-    spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasť.

Predávajúci nezodpovedá za akékoľvek rozšírenie softvéru (digitálneho obsahu), najmä vo forme pluginov, modulov alebo aplikácií tretích strán, ktoré kupujúci nainštaluje do otvoreného operačného systému (Android, Linux OS, Enigma2 a pod.). Predávajúci nezodpovedá ani za funkčnosť, bezpečnosť či kompatibilitu týchto doplnkov s dodávaným zariadením, pokiaľ ich výrobca alebo predávajúci výslovne necertifikovali.

O prijatej reklamácii sa musí zákazníkovi vystaviť doklad s uvedením dátumu, kedy sa reklamácia uplatnila, aký tovar je reklamovaný, kedy a kde bol reklamovaný tovar zakúpený, ceny, za akú bol tovar zakúpený.

Ak spotrebiteľ reklamuje vady tovaru, je zamestnanec reklamačného oddelenia povinný reklamáciu riadne preveriť a rozhodnúť o jej vybavení ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto trojdennej lehoty k rozhodnutiu o reklamácii sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, s výnimkou objektívnych prípadov nezávislých od predávajúceho. 

Ak nie je spotrebiteľ spokojný s vybavením reklamácie, privolá zamestnanec, ktorý reklamáciu vybavoval, príslušného vedúceho, ktorý znovu celú situáciu posúdi a nájde prijateľné riešenie. 

Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

Zodpovednosť za digitálne funkcie, otvorené operačné systémy, dekódovanie plateného TV vysielania a aplikácie či doplnky tretích strán v Smart zariadeniach:

- Predávajúci upozorňuje, že tovar v ponuke môže obsahovať digitálne prvky (napr. Smart zariadenia s Linux OS, Android OS, Enigma2 OS, továrenský firmware a pod.), ktoré umožňujú inštaláciu alebo využívanie softvérových doplnkov tretích strán. 

- Predávajúci dodáva satelitné prijímače a multimediálne boxy (ďalej len "STB a MMC") s operačným systémom (napr. Android, Linux/Enigma2) už predkonfigurované s vybraným softvérom a predinštalovanými aplikáciami (napr. mediaplayer, pluginy, IPTV/VOD aplikácie, webový prehliadač). Predávajúci týmto poskytuje službu „pohodlného nastavenia“, avšak nepreberá zodpovednosť za trvalú funkčnosť alebo dostupnosť týchto aplikácií, pluginov alebo služieb.

- Operačný systém Android, Linux alebo Enigma2 je založený na open-source princípoch, a ako taký sa môže kedykoľvek meniť, vyžadovať aktualizácie, prípadne môže byť podporovaný výhradne komunitou vývojárov. Predávajúci neručí za stabilitu, bezpečnosť či kompatibilitu ďalších aktualizácií alebo rozšírení tohto systému.

- Kupujúci berie na vedomie, že inštalácia neoficiálnych doplnkov, pluginov a aplikácií od tretích strán, ktoré nie sú výslovne schválené výrobcom, môže spôsobiť nefunkčnosť, nestabilitu či iné vady systému. V takom prípade sa takéto vady nepovažujú za vadu tovaru a nebudú predmetom bezplatnej reklamácie.

- Ak kupujúci nahrá bez súhlasu predávajúceho do zariadenia STB a MMC iný firmvér (napr. experimentálny build), alebo ak odmietne nainštalovať oficiálnu aktualizáciu, predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené takýmto konaním.

- Rôzne aplikácie (napr. YouTube, internetové rádio, media pluginy, IPTV/OTT služby, Obchod Google Play) v zariadeniach STB a MMC môžu vyžadovať pripojenie k serverom a službám tretích strán. Tie môžu byť kedykoľvek zmenené, odstránené, spoplatnené, zablokované alebo inak obmedzené. Predávajúci nemôže zaručiť, že všetky takto predinštalované či dodatočne nainštalované aplikácie budú fungovať nepretržite alebo že budú kompatibilné s každou novou verziou softvéru alebo s vysielacími parametrami operátorov. V prípade, že niektorá aplikácia prestane fungovať v dôsledku zmien na strane jej prevádzkovateľa (tretích strán), nejde o vadu tovaru a nemôže byť predmetom oprávnenej reklamácie.

- Záruka sa u STB a MMC nevzťahuje na vady spôsobené inštaláciou neoficiálnych pluginov, nelegálnych programov, nedodržaním odporúčaných aktualizácií, ani na škody spôsobené neoprávnenými zásahmi do softvéru. V takých prípadoch bude reklamácia zamietnutá ako neoprávnená. Ak dôjde k situácii, že nová aktualizácia od výrobcu, resp. z open-source komunity spôsobí nefunkčnosť niektorých doplnkov, predávajúci za tieto následky nezodpovedá.

- Pokiaľ je pri kúpe dohodnuté, že digitálny obsah (resp. digitálna služba - napr. predplatné IPTV) bude dodávaná alebo aktualizovaná nepretržite počas určitej doby, predávajúci zodpovedá za funkčnosť týchto digitálnych prvkov v zmysle zákonných pravidiel.

- Ak daný STB alebo MMC nie je certifikovaný konkrétnym poskytovateľom televízneho vysielania, tak predávajúci nezodpovedá za prípadnú nefunkčnosť dekódovacích kariet od konkrétnych poskytovateľov, ani za budúce zmeny v kódovacom systéme či vysielacích parametroch. Zákazník berie na vedomie, že funkčnosť dekódovania platených kanálov/kariet nie je garantovaná a nie je predmetom záruky.

 

- Zákazník berie na vedomie, že záruka podľa Občianskeho zákonníka (24 mesiacov) sa vzťahuje výlučne na hardvérové vady tovaru (materiálové alebo výrobné chyby), prípadne na základné funkcie softvéru, ktoré sú deklarované predajcom ako oficiálna súčasť balenia (napr. základné nastavenie systému, príjem bezplatných kanálov a pod.). Naopak, záruka sa nevzťahuje na funkčnosť a dostupnosť doplnkových aplikácií, pluginov, IPTV streamov, dekódovacích kariet, archívov, internetového obsahu a iných služieb tretích strán, ktoré môžu byť kedykoľvek zmenené, prerušené alebo ukončené bez predchádzajúceho upozornenia.

- Reklamácia založená na tom, že prestala fungovať určitá aplikácia, ktorú prevádzkuje tretia strana (napr. streamingová služba, pluginy v KODI, nová verzia Androidu/Enigma2 a pod.), sa považuje za neoprávnenú. Rovnako tak je neoprávnená reklamácia založená na tom, že zariadenie nekomunikuje s dekódovacou kartou poskytovateľa, ktorý nie je pre tento prijímač certifikovaný.



Článok IV
Lehoty na uplatnenie reklamácií

Predávajúci zodpovedá za vady nepotravinárskeho tovaru po dobu 24 mesiacov od prevzatia veci spotrebiteľom, ak na tovare, jeho obale, návode alebo faktúre nie je uvedená dlhšia doba. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto dlhšej záruky. 

Ak ide o použitú vec, kupujúci sa s predávajúcim môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe.

Predávajúci nebude vydávať záručné listy, ak o to nepožiada spotrebiteľ. Na žiadosť spotrebiteľa je predávajúci povinný vydať záručný list. Ak to umožňuje povaha veci, postačí namiesto záručného listu vydať spotrebiteľovi doklad o kúpe tovaru. Spotrebiteľovi sa vysvetlí, že k vybaveniu reklamácie postačuje doklad o kúpe.

Predávajúci bude vydávať záručné listy v prípade dlhších záručných dôb než 24 mesiacov.

Záručný list obsahuje obchodné meno a sídlo predávajúceho, obsah záruky, rozsah a podmienky záruky, dĺžku záručnej doby, údaje potrebné na uplatnenie reklamácie. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky. Obsah, rozsah a podmienky záruky znamená:
-    na ktoré vlastnosti tovaru sa poskytuje dlhšia záručná doba (môžu to byť len niektoré vybrané vlastnosti, nemusí to byť nevyhnutne výrobok ako celok),

-    aké plnenie poskytne predávajúci (ak sa vada v poskytnutej záručnej dobe vyskytne – môže sa dohodnúť napr. vždy na vrátení zaplatenej kúpnej ceny alebo na výmene za bezvadný tovar),

-    aké doklady musí kupujúci pri uplatnení práv z takto poskytnutej záruky predložiť, príp. aké iné podmienky musí splniť, napr. vrátenie s pôvodným obalom atď., aby sa mohol domáhať svojich práv pri poskytnutej záruke.

V prípade nekompletne dodaného tovaru na reklamáciu, spätné zaslanie príslušenstva kupujúcim znamená, že dátum prijatia reklamácie sa upraví na doručenie posledného zaslaného príslušenstva. 

Ak je reklamácia vybavená opravou, predlžuje sa záručná doba o dobu od uplatnenia reklamácie do dňa, kedy je spotrebiteľ povinný po skončení opravy si tovar prevziať, a to aj v prípade, že tak kupujúci neurobil. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy uplatnil toto právo, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

Ak je reklamácia vybavená výmenou vadného tovaru za tovar bez vád, plynie pre nový tovar nová záručná doba znovu odo dňa prevzatia novej veci alebo odo dňa, kedy bol zákazník povinný si vec po vybavení reklamácie vyzdvihnúť.

Ak nie je reklamácia vadného tovaru, za ktorú predávajúci zodpovedá, uplatnená v záručnej dobe, právo zo zodpovednosti za vadu zaniká.

V prípade, že si spotrebiteľ nevyzdvihol vec po vybavení reklamácie (maximálne po 30 dňoch od prijatia reklamácie), hoci sa mu vybavenie reklamácie riadne oznámilo doporučeným listom s výzvou na vyzdvihnutie veci, predávajúci postupuje nasledovne:
-    po uplynutí lehoty na vyzdvihnutie reklamácie, ktorá sa spotrebiteľovi určila v predošlej výzve alebo po uplynutí primeranej lehoty, zašle predajca spotrebiteľovi druhú výzvu vo forme doporučenej zásielky s doručenkou, aby si vec na príslušnej prevádzke vyzdvihol a určí sa mu na to primeraná lehota (napr. 1 mesiac od doručenia),

-    v prípade, že si zákazník ani po uplynutí tejto lehoty (lehota sa počíta od dátumu doručenia vyznačeného na doručenke, alebo uloženia na pošte, ak sa zásielka vráti) vec nevyzdvihne, môže cca po pol roku (alebo aj skôr podľa odhadu a skladovacích možností príslušnej prevádzky, o čom rozhodne vedúci prevádzky) vec predať,

-    v prípade, že sa vec predá (ak ide o použitú vec po oprave, je nutné predávať ju so zľavou a možno k nej vyznačiť kratšiu záručnú dobu, minimálne však 12-mesačnú; vymenené veci možno predávať ako nové – za plnú cenu a v plnej záruke), je nutné viesť evidenciu, za akú cenu a kedy sa vec predala,

-    v prípade, že by sa po lehote na vyzdvihnutie objavil zákazník, ktorý by žiadal vydanie svojej veci, je nutné mu povedať a preukázať, že bol 2x vyzvaný na vyzdvihnutie veci a z dôvodu, že sa k nej neprihlásil, bola táto vec predaná, pretože predávajúci. nemôže nevyzdvihnuté veci dlhodobo skladovať; vedúci prevádzky môže ponúknuť spotrebiteľovi, že sa mu vyplatí časť sumy, za ktorú sa vec predala,

-    poplatky za skladovanie sa vyberať nebudú.

Článok V
Práva spotrebiteľa

Pri vadách tovaru, ktoré spotrebiteľ uplatní v priebehu záručnej doby, má právo pri odstrániteľných vadách aby bola vada bezplatne, riadne a včas odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu tejto súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú. Neprimeranosť nákladov posúdi vedúci obchodnej prevádzky v súlade s inštrukciami obdržanými z úseku obchodu a marketingu. Rovnako posúdi možnosť výmeny vadnej veci za bezvadnú. Pri výmene veci nie je dôležité, či táto vec už bola používaná. Výmenu veci nemá kupujúci právo požadovať pri zanedbateľnej vade, iba pri podstatnej vade, dôkazné bremeno o akú vadu ide nesie predávajúci.

Pri vadách, ktoré nemožno odstrániť a ktoré bránia tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vád, má spotrebiteľ právo:
-    na výmenu veci (predávajúci je povinný vec vymeniť) alebo

-    právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny (predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu).
Právo na výber možnosti má spotrebiteľ.

Ak je vada odstrániteľná, avšak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (aspoň dve predchádzajúce opravy rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (v dobe uplatnenia reklamácie má tovar súčasne aspoň tri rôzne odstrániteľné vady) nemôže spotrebiteľ tovar riadne užívať, má právo na na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátanie kúpnej ceny.

Rovnaké práva ako pri vadách, ktoré nemožno odstrániť, má spotrebiteľ i v prípade, ak oprava vadného tovaru nebola vykonaná v lehote 30 dní od uplatnenia reklamácie, s výnimkou objektívnych prípadov nezávislých od predávajúceho. 

Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu veci, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny podľa charakteru vady. Predávajúci je povinný poskytnúť zľavu z ceny, resp. vrátiť časť už zaplatenej kúpnej ceny.

Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie za predpokladu, že reklamácia je oprávnená. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

Článok VI
Reklamácia použitého a vadného tovaru

Pri predaji použitých alebo vadných vecí musí predávajúci zabezpečiť zreteľné označenie, že ide o vadný alebo použitý tovar. Predávajúci má povinnosť upozorniť spotrebiteľa, o akú vadu ide – táto informácia musí byť uvedená na cenovke a obale veci. Takýto tovar musí byť vystavený osobitne a predáva sa oddelene od bezvadného tovaru. Tovar musí byť predávaný za nižšiu cenu, než za akú sa predáva rovnaký, ale bezvadný tovar.

Pri použitých a vadných veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšie ceny nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

Článok VII

Odstúpenie od zmluvy, výmena výrobku (zásielkový obchod)
 
1. Kupujúci, ktorý nekupuje tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti má v súlade s platnými právnymi predpismi právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru.
• Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vráti alebo nahradí predávajúci kupujúcemu a kupujúci predávajúcemu všetky vzájomne prijaté plnenia.
• Odstúpiť môže kupujúci tak, že túto skutočnosť oznámi predávajúcemu, a to elektronicky na emailovú adresu info@ellano.sk, alebo poštou na adresu sídla firmy predávajúceho . Pri odstúpení je nutné uviesť číslo objednávky, variabilný symbol a dátum nákupu a predložiť originál dokladu o kúpe tovaru.
• Pokiaľ už kupujúci tovar obdržal a prevzal, zašle tovar späť na prevádzku predávajúceho, kde predávajúci bez zbytočného odkladu posúdi stav vráteného tovaru.
• V prípade, že je tovar vrátený predávajúcemu v inom ako neporušenom stave a obale, je kupujúci povinný nahradiť predávajúcemu hlavne náklady spojené s uvedením tovaru do pôvodného stavu a vzniknutú škodu na tovare (neúplný obsah, poškodený obal, opotrebovaný alebo znečistený tovar a pod.). Predávajúci je v prípade odstúpenia povinný kupujúcemu vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť.
2. Kupujúci má právo na bezplatnú výmenu tovaru za ten istý typ tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy aj:
• ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa mohol tovar riadne užívať ako tovar bez vád
• ak kupujúci pre opätovné sa vyskytnutie vady po oprave alebo väčší počet vád nemôže tovar riadne užívať

• ak nebol dodržaný termín záručnej opravy (do 30 dní od prevzatia tovaru na opravu), s výnimkou objektívnych prípadov nezávislých od predávajúceho. 

 

Dozorujúcim orgánom eshopu Ellano.sk je SOI Banská Bystrica.

Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj

Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1

odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa

tel. č.: 048/412 49 69

048/415 18 71

fax. č: 048/4124 693

e-mail: bb@soi.sk