Obchodné podmienky

Obchodné a dodacie podmienky


1. Všeobecné obchodné podmienky
    Upravujú práva a povinnosti zmluvných strán v oblasti predaja tovaru (produktov) cez internet. Prevádzkovateľom internetového obchodu a zároveň aj predávajúcim je Ellano s.r.o, so sídlom na adrese Štiavnička 211/49, 976 81 Podbrezová, 
IČO: 50747681, +421908072878, info@ellano.sk (ďalej len „predávajúci“) Zapísaný na OR Súdu BB, vložka č. 31539/S a jeho obchodnými partnermi (ďalej len „kupujúci“). 


2. Vymedzenie pojmov
  * predávajúci - prevádzkovateľ internetového obchodu Ellano.sk * kupujúci - fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu s predávajúcim * tovar - produkty alebo služby v ponuke internetového obchodu www.satelity.ellano.sk * objednávka - kúpna zmluva na základe ktorej je realizovaný predaj tovaru


3. Objednávka
Kúpna zmluva na ktorej základe je realizovaný predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky. Za záväzné sa považuje potvrdenie telefonické, prípadne e-mailové, a to také, ktoré je realizované po predchádzajúcom odoslaní elektronickej objednávky (potvrdenie o prijatí objednávky do systému nie je považované za záväzné). Kontakt nutný k potvrdeniu objednávky vykonáva spravidla predávajúci po overení dostupnosti a termínu dodania požadovaného tovaru. Predávajúcim potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia. Za podstatné podmienky sa považujú hlavne obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho počet), cena za tovar a prepravu, spôsob a termín doručenia.

4. Storno objednávky
Storno objednávky zo strany kupujúceho:
Kupujúci má právo bezplatne stornovať objednávku do 24 hodín od jej odoslania. Storno objednávky po tejto lehote je považované za odstúpenie od zmluvy (viď bod 8). Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom) na adresu info@ellano.sk. Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci kupujúcemu tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky. 
Storno objednávky zo strany predávajúceho:
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
* objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily atd.)
* tovar sa už nevyrába alebo nedodáva, alebo nie je v stave odoslať ho ako nový tovar (prípady, kedy sa tovar poškodí pri balení)

5. Ochrana osobných údajov

5.1 Prevádzkovateľ osobných údajov
Prevádzkovateľom osobných údajov je Ellano s.r.o., Štiavnička 211/49, 97681 Podbrezová, IČO: 50747681, ako je uvedené v úvode týchto obchodných podmienok.

5.2 Zásady ochrany osobných údajov a cookies
Podrobné informácie o tom, aké osobné údaje spracúvame, na aké účely, na akom právnom základe, v akej lehote ich uchovávame, komu ich poskytujeme a aké práva máte ako dotknutá osoba, sú uvedené v samostatnom dokumente:

„Zásady ochrany osobných údajov a poučenie o cookies“, dostupnom na adrese: https://satelity.ellano.sk/podmienky-ochrany-osobnych-udajov/

Tieto Zásady tvoria neoddeliteľnú súčasť týchto obchodných podmienok. Odoslaním objednávky potvrdzujete, že ste sa s nimi oboznámili.

5.3 Základné informácie v skratke
Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje najmä na tieto účely:

  • vybavenie a doručenie objednávky, správa zákazníckeho účtu a komunikácia so zákazníkom,
  • plnenie zákonných povinností (najmä účtovné a daňové predpisy, zákon o ochrane spotrebiteľa),
  • ochrana svojich práv a právom chránených záujmov (napr. riešenie reklamácií a sporov),
  • marketingové a obchodné informácie (newsletter a pod.), a to buď na základe oprávneného záujmu voči existujúcim zákazníkom, alebo na základe súhlasu.

Rozsah spracúvaných údajov a konkrétne účely sú podrobne opísané v Zásadách ochrany osobných údajov.

5.4 Poskytovanie osobných údajov tretím stranám
Osobné údaje môžu byť poskytované najmä:

  • dopravcom a logistickým partnerom za účelom doručenia tovaru,
  • bankám, poskytovateľom platobných služieb a platobných brán,
  • poskytovateľom IT, hostingových, cloudových, marketingových a analytických služieb,
  • poskytovateľom služieb merania spokojnosti (napr. program „Overené zákazníkmi“ Heureka.sk),
  • príslušným orgánom verejnej moci, ak to vyžaduje zákon.

Aktuálny konkrétny zoznam sprostredkovateľov a príjemcov je uvedený v Zásadách ochrany osobných údajov.

5.5 Práva dotknutej osoby
Ako dotknutá osoba máte najmä právo na prístup k osobným údajom, právo na opravu, vymazanie, obmedzenie spracúvania, prenosnosť údajov, právo namietať, právo odvolať súhlas a právo podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov SR.

Spôsob uplatnenia jednotlivých práv, kontaktné údaje a všetky podrobnosti sú uvedené v dokumente „Zásady ochrany osobných údajov a poučenie o cookies“.

6. Ostatné ustanovenia

A. Zodpovednosť za tovar

Predávajúci neposkytuje žiadne garancie a záruky okrem záruk vyplývajúcich zo zákona a záruk, ktoré nad rámec zákona poskytujú dodávatelia výrobkov a poskytovatelia služieb, ktoré sú ponúkané na tomto eshope  pokiaľ je to u takých výrobkoch a služieb výslovne uvedené. 

Informácie uvedené na tomto eshope opisujú vlastnosti a obvyklé možnosti použitia výrobkov, nejde však o individuálne technické poradenstvo pre konkrétnu zostavu alebo inštaláciu. Vlastnosti uvedené pri konkrétnom produkte (napr. kompatibilita s určitým typom vysielania alebo službou) sú vyhlásením predávajúceho o vlastnostiach tovaru a zakladajú jeho zodpovednosť za súlad tovaru s popisom.

Kompatibilita dodávaných komponentov s inými zariadeniami, kartami alebo službami je garantovaná len v rozsahu, v akom je výslovne uvedená v popise produktu alebo v dokumentácii výrobcu či poskytovateľa vysielania. Pri iných kombináciách je voľba konfigurácie na kupujúcom a predávajúci za ich vzájomnú kompatibilitu nezodpovedá. Tým nie sú dotknuté zákonné práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady samotného predaného tovaru.

Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za dôsledky zmien vysielacích parametrov nakoľko sám nevysiela a nedokáže tieto zmeny predvídať či ovplyvniť.

V prípade chybne uvedenej predajnej ceny na tomto eshope si predajca vyhradzuje právo na jej opravu (zmenu) a to aj po vykonaní objednávky zákazníka, ten má právo s opravou ceny nesúhlasiť a odstúpiť od zmluvy resp. stornovať objednávku. 

B. Zodpovednosť za funkčnosť dekódovania plateného vysielania

Predávajúci poskytuje záruku na technickú funkčnosť digitálnych DVB prijímačov v súlade s ich technickými špecifikáciami a normami existujúcimi v čase predaja. Avšak, záruka na správne dekódovanie televízneho signálu pomocou dekódovacích kariet závisí od kompatibility prijímača s certifikáciami vyžadovanými príslušnými poskytovateľmi vysielania. 

Ohraničenie záruky: Predávajúci nezodpovedá za zmeny vo vysielacích parametroch alebo požiadavkách na kompatibilitu, ktoré nastanú po predaji a ktoré môžu ovplyvniť funkčnosť dekódovacích kariet alebo dekódovacích modulov. Toto obmedzenie záruky je relevantné, najmä ak tieto zmeny boli predpovedateľné alebo ohlásené operátormi vysielania. Záruka sa explicitne nevzťahuje na funkčnosť dekódovania pri použití nekompatibilných alebo necertifikovaných zariadení bez ohľadu na to, či technické špecifikácie zariadenia to umožňujú.

Ustanovenia tohto bodu sa nedotýkajú zákonných práv spotrebiteľa na odstránenie vady, výmenu tovaru, zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, ak ide o nesúlad predaného prijímača s vlastnosťami výslovne uvedenými v jeho popise v čase kúpy.

C. Zodpovednosť za softvérovú úpravu

Pri zakúpení úpravy softvéru určeného pre DVB prijímače, alebo jeho dodaním spolu s novými zariadeniami, ktoré nie sú certifikované žiadnym poskytovateľom televízneho vysielania, zákazník berie na vedomie, že predávajúci neponúka žiadnu záruku na kompatibilitu a funkčnosť tohto softvéru s konkrétnymi dekódovacími kartami alebo vysielacími štandardmi, v súlade s bodom 6B.

Zákazník ďalej berie na vedomie, že akékoľvek doplnkové aplikácie alebo pluginy pre operačné systémy ako napr. Android a Enigma2, stiahnuté z obchodov tretích strán (napríklad Google Play alebo iných platformách pre linux OS), nie sú pokryté zárukou predávajúceho. Predávajúci nezodpovedá za funkčnosť, bezpečnosť alebo kompatibilitu týchto aplikácií, a žiadne problémy vyplývajúce z ich používania nespadajú pod záručné podmienky predávajúceho.

D. Overovanie spotrebiteľských recenzií

Spätnú väzbu považujeme za dôležitý nástroj na zlepšovanie našej ponuky a služieb. V súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky a EÚ zabezpečujeme, aby všetky zverejnené recenzie pochádzali od reálnych kupujúcich našich produktov. Pre zachovanie objektivity a dôveryhodnosti je pre nás dôležité overiť, že recenzia je podaná skutočným spotrebiteľom.

Po nákupe v e-shope zákazník automaticky obdrží e-mail s jedinečným linkom, prostredníctvom ktorého môže podať recenziu na zakúpený produkt. Vďaka tomuto prepojeniu dokážeme preukázať, že dané hodnotenie pochádza od človeka, ktorý produkt skutočne kúpil.

Recenzie, ktoré nie sú spárované s reálnou objednávkou, spravidla nezverejňujeme, aby sme sa vyhli falošným hodnoteniam. Manuálne schvaľovanie všetkých recenzií nám umožňuje efektívne zabrániť zneužitiu hodnotiaceho systému.

Okrem toho zobrazujeme vybrané recenzie z portálu heureka.sk, pričom importujeme len hodnotenia od overených zákazníkov, ktorí daný tovar zakúpili v našom e-shope. Tento postup zaisťuje, že všetky takto zobrazené recenzie majú preukázateľný základ v reálnej kúpe.

Tieto postupy uplatňujeme v súlade s požiadavkami zákona č. 108/2024 Z. z. na overovanie pravosti spotrebiteľských recenzií.

E. Predplatné TV služieb

Pri zakúpení predplatného IPTV alebo satelitných, či DVB-T TV služieb, naša spoločnosť vystupuje ako sprostredkovateľ medzi zákazníkom a poskytovateľom služby. Všetky obchodné vzťahy týkajúce sa poskytovaných služieb, vrátane programovej ponuky, cien, dostupnosti a zmeny služieb, sú priamo regulované podmienkami daného poskytovateľa služieb, s uplatnením plnenia, či reklamáciou sa teda musíte obrátiť na poskytovateľa. Pri užívaní takéhoto obsahu zakúpeného od nás musíte dodržiavať povinnosti stanovené nielen týmito VOP a právnymi predpismi upravujúcimi autorské diela, ale i konkrétnymi licenčnými podmienkami daného produktu.

Nenesieme zodpovednosť za zmeny v službách, prerušenie alebo ukončenie služby, zmeny v programovej ponuke alebo akékoľvek iné zmeny, ktoré môžu poskytovatelia služieb uskutočniť. Zákazník sa zaväzuje riadiť podmienkami a pravidlami stanovenými priamo poskytovateľmi služieb, s ktorými sa zákazník zaväzuje oboznámiť a dodržiavať ich.

Tieto služby sú dodávané ako digitálny obsah alebo digitálna služba. Právo na odstúpenie od zmluvy sa riadi Občianskym zákonníkom a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa. Po začatí poskytovania digitálneho obsahu alebo digitálnej služby s výslovným súhlasom spotrebiteľa a po tom, čo spotrebiteľ potvrdí, že berie na vedomie stratu práva na odstúpenie, spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy stráca.

F. Podmienky poskytovania servisných služieb

Servisné služby sú poskytované na základe individuálnej objednávky zákazníka. Zákazník je povinný presne špecifikovať požadovanú službu a poskytnúť všetky potrebné informácie a súčasti na jej realizáciu. Servisné služby sa poskytujú v súlade s podmienkami stanovenými v týchto Všeobecných obchodných podmienkach, ako aj s technickými požiadavkami špecifickými pre daný typ zariadenia.

Servisná služba nebude poskytnutá, ak:
- Zákazník neposkytne všetky potrebné údaje alebo súčasti na realizáciu služby.
- Zariadenie, ktoré má byť servisované, nie je v stave, ktorý umožňuje vykonanie služby (napr. mechanické poškodenie, nekompletné zariadenie).
- Služba si vyžaduje technické úpravy, ktoré nie sú zahrnuté v objednávke alebo nie sú možné vzhľadom na špecifikácie zariadenia.
Existujú iné objektívne dôvody, pre ktoré nie je možné službu vykonať (napr. porucha zariadenia spôsobená neautorizovanými úpravami).

Zákazník má právo stornovať objednávku na servisnú službu bez poplatku do 24 hodín od jej objednania. Po uplynutí tejto lehoty je storno možné iba so súhlasom predávajúceho. Ak bola služba už čiastočne alebo úplne vykonaná, zákazník je povinný uhradiť náklady zodpovedajúce rozsahu vykonaných prác. Ak je servisná služba zrušená zo strany predávajúceho (napr. z technických dôvodov), zákazník bude o tom informovaný čo najskôr a dohodne sa s predávajúcim na náhradnom termíne alebo vrátení platby.

Predávajúci sa zaväzuje vykonať servisné služby s odbornou starostlivosťou a v súlade s technickými normami. V prípade, že došlo k chybe zo strany predávajúceho, zákazník má právo na opravu alebo nápravu služby.

Reklamácie týkajúce sa kvality alebo rozsahu poskytnutých servisných služieb je možné uplatniť bez zbytočného odkladu po zistení vady, v lehotách stanovených príslušnými právnymi predpismi.

G. Vyhľadávanie produktov v eshope

Aby ste vedeli ako funguje vyhľadávanie v našom eshope, uvádzame hlavné parametre, na základe ktorých sa zobrazujú výsledky fulltextového vyhľadávania: najvyššiu prioritu má zhoda v kóde produktu či EAN kóde, za ňou nasleduje názov, krátky a dlhý popis, značka, kategórie, články a stránky. Vyhľadávací algoritmus hľadá kľúčové slová alebo ich časti vo všetkých uvedených poliach, vrátane možných variantov produktov. Následne systém automaticky priradí výsledkom váhu podľa presnosti a počtu nájdených zhôd, pričom uprednostňuje kratšie či viackrát opakované výskyty. Týmto spôsobom dokážeme zabezpečiť, že používateľ uvidí najrelevantnejšie produkty (alebo aj články a stránky) čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

H. Doplnkové služby „Bezstarostné doručenie – Ochrana zásielky“ a „Bezplatná výmena/vrátenie do 30 dní“

Tieto služby sú poskytované za pevne stanovenú cenu uvedenú v e-shope pred dokončením objednávky.

"Bezstarostné doručenie – Ochrana zásielky" zabezpečuje urýchlené riešenie pri oficiálne potvrdenej strate dopravcom alebo pri preukázanom poškodení zásielky (na základe fotodokumentácie od zákazníka). Náhradná zásielka bude expedovaná po potvrdení straty dopravcom alebo po našom uznaní poškodenia pri preprave. Administratívne úkony spojené s reklamáciou voči dopravcovi vybavuje predávajúci.

"Bezplatná výmena/vrátenie do 30 dní" umožňuje zákazníkovi do 30 dní od prevzatia bezplatne zaslať tovar na výmenu alebo vrátenie. Služba sa vzťahuje na územie Slovenskej a Českej republiky, iba na tovar do hmotnosti 10kg a nejedná sa o nadrozmerný tovar. Po doručení a kontrole tovaru podľa bodu č. 8 týchto OP bude uskutočnená výmena alebo vrátenie peňazí bez zbytočného odkladu.

Pri využití služieb je zákazník povinný poskytnúť súčinnosť pri reklamácii u dopravcu (napr. potvrdiť neprevzatie balíka, zaslať fotografie poškodenia). Tovar určený na výmenu alebo vrátenie nesmie byť nadmerne opotrebovaný, poškodený alebo inak znehodnotený. V opačnom prípade sa postupuje podľa bodu č. 8 týchto OP.

I. Affiliate program

Pre účasť v našom affiliate programe je potrebné byť registrovaným živnostníkom alebo právnickou osobou. Podrobné podmienky spolupráce nájdete v dokumente "Affiliate podmienky", dostupnom na tomto odkaze. Registráciou do affiliate programu vyjadrujete súhlas s týmito podmienkami.

7. Reklamácie

Všetky podmienky a postupy v prípade reklamácie tovaru sa riadia Reklamačným poriadkom, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto VOP a nájdete ho na adrese: https://satelity.ellano.sk/reklamacny-poriadok/ . Odoslaním objednávky potvrdzujete, že ste sa s nimi oboznámili.

Práva kupujúceho pri vadách tovaru a postup pri ich uplatnení sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka o zodpovednosti za vady pri spotrebiteľskej kúpe a ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktoré mal tovar pri dodaní a ktoré sa prejavia do 24 mesiacov od dodania; pri použitom tovare sa možno dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti, nie však kratšej ako 12 mesiacov od dodania. Doba zodpovednosti za vady začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Kupujúci je povinný uplatniť práva zo zodpovednosti za vady bez zbytočného odkladu po tom, čo sa vada prejavila.

Ku každému tovaru zakúpenému u predávajúceho je pri jeho dodaní kupujúcemu vystavená faktúra (doklad o kúpe), ktorá slúži ako doklad pre uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady.

Postup uplatňovania a vybavovania reklamácií spolu s reklamačný formulárom pre nájdete TU

Postup uplatňovania a vybavovania reklamácií poskytnutého spotrebiteľského úveru pri nákupe na splátky cez QUATRO čítajte tu.

Alternatívne riešenie sporov (ARS)

V zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov Vás, ako spotrebiteľa, informujeme, že v prípade, že nie ste spokojný so spôsobom vybavenia Vašej reklamácie, alebo sa domnievate, že my, ako predávajúci sme porušili Vaše práva, máte právo sa na nás obrátiť so žiadosťou o nápravu a to prostredníctvom našej poštovej adresy alebo elektronickej adresy info@ellano.sk.

Ak my, ako predávajúci odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania (kontrolujte si prosím Spam priečinok a Nevyžiadanú poštu, prípadne radšej zavolajte), máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (subjekt ARS).  Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi  orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z. z.. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

Spotrebiteľ / kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (RSO = riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na tejto adrese:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

Alternatívne riešenie sporov (ARS) môže využiť len spotrebiteľ / kupujúci – fyzická osoba. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom / kupujúcim a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu je nižšia ako sumu 20 EUR. Subjekt Alternatívne riešenie sporov ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.


8. Odstúpenie od kúpnej zmluvy - (zásielkový obchod)

Spotrebiteľ, teda fyzická osoba, ktorá kúpi tovar alebo službu mimo priestorov prevádzkarne alebo na diaľku (napríklad cez internet), má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru, a to v súlade s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa. Toto právo sa nevzťahuje na právnické osoby a fyzické osoby konajúce v rámci svojej obchodnej, podnikateľskej alebo profesionálnej činnosti.

Právo odstúpiť od zmluvy uplatňujete písomne na adrese nášho sídla, e-mailom na adrese info@ellano.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. 
Na odstúpenie od zmluvy ste oprávnený použiť formulár, ktorý nájdete tu: https://satelity.ellano.sk/poucenie-spotrebitela/

V prípade, že svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatníte, vrátite tovar našej spoločnosti Ellano s.r.o., a to osobne v sídle našej spoločnosti alebo zaslaním na adresu sídla a to do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatníte, najneskôr však odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. 
Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom. Zákazník má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t.j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru. 
Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude predávajúcim akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto Obchodných podmienok nebolo možné zabrániť, t.j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Pri odstúpení od zmluvy zákazník znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. 

Ak sú s tovarom poskytované darčeky (vrátane tovaru dodaného v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie zákazníkovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý zákazník môže vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu), zákazník je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie zákazníka. 

Ellano s.r.o. sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý zákazníkom pri platbe za tovar, pokiaľ sa zákazník s predávajúcim nedohodnú inak. Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady nie je predávajúci povinný zákazníkovi vrátiť skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu zákazník preukáže, že mu zaslal tovar späť.

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je:
a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, 
b) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, 
c) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal, 
d) poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby inak ako na hmotnom nosiči, ak sa ich poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ pred začatím poskytovania vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

Viac informácií nájdete aj tu.


9. Záloha a platby na účet

Pri objednávke v hodnote nad 800 € požaduje predávajúci od kupujúceho platbu vopred na bankový účet. Platbu vopred môže predávajúci žiadať kedykoľvek pri posudzovaní objednávky.  V jednotlivých prípadoch môže predávajúci pristúpiť aj k dohode o zálohe na tovar. Predfaktúra vystavená na základe objednávky je splatná ihneď po e-mailovom potvrdení objednávky obchodným oddelením.

Pri úhrade bankovým prevodom je potrebné uvádzať číslo preddavkovej faktúry ako variabilný symbol.

10. Dodacie podmienky

V prípade, že je tovar označený ako "Skladom", a kupujúci objednávku vytvorí a následne ju predávajúci potvrdí do 13.00 hodiny, predávajúci tovar vyexpeduje do 24 hodín. Pre tovar označený ako "Vypredané" nie je možné vytvoriť objednávku cez eshop.

Predávajúci si na službu "Odosielame do 24 hodín" vyhradzuje právo nesplniť ju v prípade, ak sa vyskytnú neočakávané udalosti, alebo udalosti spôsobené vyššou mocou, ktoré neumožnia splniť podmienky služby.

Odoslaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol predávajúcim oboznámený o hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo službách, vrátane údajov o funkčnosti, kompatibilite a interoperabilite veci s digitálnymi prvkami alebo digitálneho plnenia o jeho celkovej cene a ostatných platbách nad rámec ceny produktu, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu, dodatočné balenie prípadne aj poplatkom za platbu (napr. služba Dobierka), ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný predávajúcemu uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných predávajúcim, o dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy.

Miesto odberu, resp. zaslania tovaru je stanovené kupujúcim pri objednávaní tovaru. Za vybavenie objednávky sa považuje prevzatie tovaru kupujúcim. Dopravu na adresu doručenia zabezpečuje predávajúci cez zmluvné prepravné spoločnosti. Aktuálny cenník prepravy nájdete na tejto adrese: 
https://satelity.ellano.sk/dodacie-podmienky/ 

Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad (doklad o kúpe tovaru) a návod na používanie, prípadne záručný list. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré uviedol v objednávke. O termíne dodania je povinný predávajúci informovať kupujúceho buď emailom alebo telefonicky.

11. Možnosti platieb a spôsobov prepravy
 

Spôsob platby a prepravy si kupujúci vyberie pri objednávaní tovaru označením zvolenej možnosti. Viac o možnosti platieb a spôsobe dopravy nájdete v dodacích podmienkach zverejnených v eshope.
Ako zaplatiť za tovar

Vyberte si spôsob platby, ktorý vám najviac vyhovuje. V závislosti na zvolenom spôsobe platby a dostupnosti tovaru vám objednaný tovar doručíme v termíne do 24 hodín od potvrdenia vydania objednávky.

Za tovar objednaný u nás môžete zaplatiť viacerými spôsobmi:

• Úhrada bankovým prevodom

   Platbu vopred uskutočnite na základe zálohovej faktúry, ktorú si môžete vytlačiť po vytvorení Vašej objednávky. Nezabudnite uviesť ako variabilný symbol číslo zálohovej faktúry. V prípade platby bankou vopred uhraďte sumu, ktorá je uvedená v objednávke aj s prepravným poplatkom na účet ČSOB, a.s., č. účtu :4024621395/7500 (SK9375000000004024621395). Ceny za prepravu sú jednotné pre územie celého Slovenska. Tovar Vám bude doručený priamo na dodaciu adresu. Predfaktúra vystavená na základe objednávky je splatná ihneď po e-mailovom potvrdení objednávky obchodným oddelením.

  • Dobierkou – (Preprava zabezpečená Sl.poštou alebo kuriérskou spoločnosťou)
  Pri platbe na dobierku, platbu uhradíte pri prevzatí tovaru na pobočke Slov. pošty, alebo priamo kuriérovi, záleží na zvolenom spôsobe dopravy. K vašej objednávke bude pripočítaná suma za platbu na dobierku podľa nášho aktuálneho cenníka.

• Platba kartou online (všetky typy prepravy)

Zákazník je povinný prekontrolovať a prevziať zásielku iba ak nie je nijako poškodený vonkajší obal. V prípade poškodenia obalu, tovar môžete prevziať, ale je nutné uviesť výhrady do prepravného listu. Okamžite po prevzatí zásielky tovar prezrite a skontrolujte kompletnosť balenia, v prípade poškodenia tovaru alebo neúplnosti zásielky túto skutočnosť nahláste na našich telefónnych číslach alebo emailovej adrese. 

Pri zásielke do zahraničia (okrem ČR) je platbu nutné zrealizovať vopred, na základe predávajúcim zaslanej proforma faktúry, alebo platbou pomocou platobnej karty (online). Zasielky do ČR je možné zasielať aj na dobierku (platba v Kč).

Keď sa rozhodnete nakúpiť v našom internetovom obchode viacej kusov z jedného produktu, ponúkame Vám ich za výhodnejšie ceny. Dohoda je individuálna v závislosti od množstva zakúpených kusov, ako aj od dodacích podmienok.


12. Nadobudnutie vlastníctva

Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

13. Doklady

- Preddavková faktúra - nie je daňový doklad
Slúži na uskutočnenie platby prevodom vopred, obsahuje všetky zákonné náležitosti.
- Faktúra - daňový doklad
Na tovar objednaný u predávajúceho sa vystavuje faktúra, ktorá obsahuje všetky zákonné náležitosti.

- Dobropis - Tovarový dobropis – sa vystavuje v prípade, že došlo k chybnému objednaniu tovaru alebo bol dodaný nekompletný alebo poškodený tovar.

14. Záverečné ustanovenia

Kupujúci súhlasí s úpravou objednávky v súlade s obchodnými podmienkami predávajúceho.

Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.

Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí. Ellano.sk si vyhradzuje právo tieto podmienky zmeniť kedykoľvek, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo zákonov.

V prípade akýchkoľvek informácií, napíšte nám prostredníctvom kontaktného formulára, na skype, prípadne telefonicky na niektoré z čísiel uvedených v kontaktoch.

Dozorujúcim orgánom eshopu Ellano.sk je SOI Banská Bystrica.

Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj

Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 048/412 49 69
048/415 18 71
fax. č: 048/4124 693
e-mail: bb@soi.sk

Podmienky sú platné od 25.05.2018, aktualizované s platnosťou od 27.11.2025